Zasady uzyskania Certyfikatu

Certyfikat "Polska Gwarancja – Polska Dystrybucja".

Cele przyznawania certyfikatu

Projekt ma na celu uświadomienie klientów w kwestiach związanych z gwarancją i dystrybucją, a pnadto wzmocnienie wizerunku posiadających go sklepów i marek (dystrybutorów, producentów)  jako w pełni bezpiecznych, legalnych i wartych zakupu.

Niektórzy sprzedawcy sprowadzają towar z pominięciem polskich dystrybutorów, ponieważ zależy im głównie na większej marży i zyskach, a nie na dobru klientów. Często się okazuje, że towar kupowany w takim sklepie nie będzie posiadał polskiej gwarancji (lub będzie ona znacznie ograniczona, np. czasowo), to znaczy, że część z tych produktów trzeba wysłać do serwisu gwarancyjnego za granicę do kraju, z którego go dystrybutor sprowadził lub polski dystrybutor zapewniający serwis gwarantuje tym produktom ktrótszy czas gwarancji (np. 12 mc zamiast 24 mc dla tych zakupionych za jego pośrednictwem).

Dlatego warto się zastanowić, czy rzeczywiście oszczędzamy kupując ten produkt w danym sklepie.

Wybierając produkty z oficjalnej polskiej dystrybucji klient ma 100% pewności, że w razie wad ukrytych, awarii czy uszkodzenia towaru nie z jego winy będzie miał zapewnioną w pełni darmową naprawę gwarancyjną z jak nadłuższym okresem gwarancji.

Dlatego tak ważne jest, aby klienci wiedzieli, jakie jest pochodzenie towaru, który zamierzają kupić.

Komu przyznajemy certyfikat?

Certyfikat otrzymuje od nas sklep lub dystrybutor (producent) dla konkretnych marek (często dla konkretnych produktów danej marki), które oferuje.

Przyznając certyfikat musimy mieć pewność, że towar pochodzi z legalnego źródła, od polskiego dystrybutora lub producenta, a klient po jego zakupie dostaje prawo do jak najdłuższego okresu gwarancji i bezpłatnych napraw gwarancyjnych. Dlatego też każda firma jest przez nas dokładnie sprawdzana. Każdy sklep jest sprawdzany, czy współpracuje z dystrybutorem z Polski. Certyfikat otrzyma tylko ten sklep lub dystrybutor, który kupuje towar bezpośrednio od polskiego dystrybutora lub producenta oraz gwarantuje klientom bezpieczne zakupy i zgodny z prawem okres gwarancji.

Jak uzyskać certyfikat?

W tym celu należy uzupełnić formularz znajdujący się TUTAJ i poczekać na kontakt ze strony organizatora. W większości wypadków ostateczna decyzja podejmowana jest w ciągu 14 dni od daty wysłania formularza.

Uprawnienia i korzyści, które daje posiadanie certyfikatu

Sklep lub dystrybutor (producent) posiadający certyfikat ma prawo do wykorzystania jego loga na swojej stronie internetowej w opisach produktów (tylko tych, które otrzymały certyfikat), a także do promowania się za jego pomocą w mediach oraz stronie organizatora, jak również wybranych partnerów akcji. Certyfikat przyznawany jest na rok i jeżeli nie zostanie on przedłużony, to firma traci prawo do posługiwania się nim, jak również do wykorzystywania go w celach promocyjnych.

Podstawową korzyścią z posiadania certyfikatu dla sklepów i dystrybutorów (producentów) jest zwiększenie zaufania i lojalności ze strony klientów, a co za tym idzie poprawa wizerunku. Ponadto certyfikat jest dodatkowym narzędziem promowania się, jak również stanowi wyróżnik na tle konkurencji.

 



Wizerunek sklepu.
Klienci coraz częściej zwracają uwagę na wizerunek sklepu przed zakupem danego produktu. W raportach sprzedaży internetowej na 1. miejscu nie znajduje się cena produktu lecz zaufanie do sklepu internetowego. Dlatego tak ważne jest posiadanie dobrych...
Więcej
Najczęściej zadawane przez firmy pytania
1. Co muszę zrobić, żeby otrzymać certyfikat? Przede wszystkim wysłać zgłoszenie, które jest dostępne TUTAJ oraz spełnić wymogi regulaminowe.2.  Jak długo ważny jest certyfikat?  Certyfikat przyznajemy na rok, aczkolwiek...
Więcej